väliskujundus, suur hulk täiustatud tehnoloogilisi funktsioone ning parem kvaliteet. Uhiuut Sportage'it esitletakse Frankfurdi rahvusvahelisel autonäitusel 15. septembril 2015.

Nüüd juba neljanda põlvkonna esindajana toetub uus Kia Sportage'i kompaktne linnamaastur arusaadavalt oma eelkäija edule, pakkudes ostjatele järjest suureneva konkurentsi tingimustes uuenduslikku ja stiilset paketti. Uue ilme saanud salongi täiendavad nii kvaliteetsed materjalid ja terviklik disain kui ka äärmine praktilisus ning lai valik tehnoloogiaid, mille eesmärgiks on mugavuse, ühenduvuse ja ohutuse suurendamine. Lai valik uusi ja uuendatud mootoreid ja jõuülekandeid suurendavad ökonoomsust ja sooritusvõimet, samas kui sõit, juhitavus ja viimistlus on paranenud.

Esimest korda on Sportage'i klientidele kättesaadav uus GT Line'i spetsifikatsioon. Disainitud ja ehitatud neile mõeldes, kes ootavad oma Sportage'ilt sportlikumat sõidukogemust, pakub GT Line'i spetsifikatsioon standardse Sportage'i mitmekülgsust kogu selle ulatuses, lisades suurema visuaalse ja dünaamilise veetluse nende jaoks, kes seda ihaldavad.

Kia Motors Europe’i peatootmisjuht Michael Cole kommenteeris: „Kia Sportage on aidanud meil viimastel aastatel kogu Euroopas järjepidevalt kasvada. Tegemist on meile äärmiselt olulise autoga, eriti nüüd, mil aina enam kliente otsustavad linnamaasturi kasuks ja konkurents kiiresti kasvavas kompaktautode segmendis on ägedam kui kunagi varem.”

Cole lisas: „Sportage on Kia lipulaev Euroopas, näidates meie brändi väärtust ilmselgelt kõige paremini ja moodustades pidevalt üle veerandi Euroopasse müüdud autodest. Ajal, mil see tulise vaidluse alune segment laieneb, tugevdab uus Sportage meie positsiooni turuliidrite seas ning näitab oma uuenduslikkuse, eristuva disaini ja kvaliteetsete materjalidega teed.”

Kia Sportage'it toodetakse Kia tootmisüksuses Žilinas Slovakkias ja oma 2014. a üle Euroopa enam kui 97 000 müüdud eksemplariga on see endiselt brändi enimmüüdud mudel Euroopas, mis moodustab 27,5% Kia müügist.

2016. a Kia Sportage'i uus julge disain


Neljanda põlvkonna Kia Sportage'il on julge välimus, millega sõiduki disainerid loovad iga nurga alt sportliku ja energiast pakatava mulje. Uue Sportage'i disain on loodud Kia Euroopa disainistuudios Frankfurdis Saksamaal, koostöös brändi disainikeskustega Namyangis Koreas ja Irvine'is Californias.

Korrates siledate ja teravate kujundite kontrastsust, mida võib leida mõnelt kõige ikoonilisemalt moodsalt hävituslennukilt, loovad Sportage'i teravad jooned ja sile pealispind visuaalse harmoonia.

Sportage'i veetlev „nägu” Kia tunnusmärgi ehk nn tiigrinina-iluvõre ja esituledega on auto disainis suurim muudatus võrreldes selle eelkäijaga. Esituled asetsevad nüüd kõrgemal, loogeldes mööda teravate joontega kapoti välisserva tahapoole. Madalam, laiem iluvõre, mis tagab mootori parema jahutuse, lisab Sportage'i „näo” madalamale osale volüümi. Tulemuseks on muljetavaldavam välimus ja stabiilsem hoiak, hoolimata uue mudeli eelkäijaga võrdsest, 1855 mm laiusest. GT Line'i mudelid lähevad oma välimusega veelgi kaugemale, seda tänu uutele „jääkuubikutest” LED-udutuledele, mis said inspiratsiooni suure võimsusega cee’d GT tuledest ja alumiiniumi-efektiga karterikaitsele.

kogupikkus (kuni 4480 mm) ja pikem, aerodünaamilisem tagaspoiler – mis annavad tulemuseks rohkem tahapoole kaldu oleva profiili. Alates katuse kõrgeimast punktist (1635 mm – ei ole eelmise mudeliga võrreldes muudetud), aheneb Sportage'i siluett kergelt auto tagaosa suunas, samas annavad julgemad rattakoopad, teravamad jooned ja sile pind Sportage'ile dünaamilisema välimuse. Üleüldine efekt sai inspiratsiooni sprinteri muskulatuurist, kui ta stardipakkudelt stardib. Pikem eesmine ülend (suurendatud kuni 20 mm) ja lühem tagumine ülend (vähendatud 10 mm võrra) annavad autole veelgi rohkem kaardunud profiili.

Tagaosas on uuel Sportage'il horisontaalsemad vormid ja selgelt määratletud jooned, tagaluugi siledus rõhutab auto laiust ja annab kompaktsele linnamaasturile stabiilsema välimuse. Inspireerituna 2013. aasta Kia Provo kontseptsioonist, on mööda horisontaalset paralleeli kulgevad saledad kombinatsioontuled ühendatud omavahel ribaga, mis jookseb tagaosa laiuselt, samas kui suunatuled ja tagurdustuled asuvad eraldi ja madalamal allpool, et lisada alumisele osale visuaalselt rohkem kaalu. Kia Sportage GT Line'il on sportlikuma välimuse nimel topeltsummutid ja metalliefektiga tagumine kerealune hajuti.

Atraktiivne uus disain teeb sellest mudelist siiani kõige aerodünaamilisema Sportage'i, mille õhutakistustegur on vähenenud 0,35-lt 0,33 Cd-ni – see on ümberprofileeritud põhjakatte ja ümberkujundatud kaitseraua tulemus.

Uhiuus Sportage on saadaval 16-, 17- või 19-tolliste alumiiniumist valuvelgedega, samal ajal kui GT Line'i tellijatel on ainulaadne 19-tolline velg standardvarustuse hulgas.

Uus moodsa kujunduse ja parema viimistlusega tipptasemel salong

Sportage uhkustab uhiuue interjööriga, mis kujutab endast üht kõige olulisemat parandust võrreldes kolmanda põlvkonna autoga. Uue interjööri kujundusmeeskonna fookus oli uue salongi loomisel, kus oleks lai, lihtsa moodsa disainiga juhikeskne armatuurlaud. Interjöör seob metalli, puudutamisel pehmena tunduvad materjalid ja selgelt määratletud horisontaalsed jooned, näidates nii mehaanilise täpsuse kõrget taset.

Uhiuue Sportage'i salong uhkustab kvaliteetsete materjalidega, sh suurema hulga puudutamisel pehmena tunduvate materjalidega ning luksuslikuma keskkonna loomise nimel kasutatud kanga, naha ja õmblustega. Tulemuseks on interjöör, mis hiilgab oma viimistluse ja moodsa rafineeritusega, aga ka paremate heliisolatsiooni näitajatega, mis on kasutusele võetud, et välismüra sissetungi märkimisväärselt vähendada.

Kui Sportage'i eelkäija salong on keskendunud selgelt määratletud vertikaalse disainiga keskkonsoolile, siis uuel mudelil on horisontaalsed jooned, mis rõhutavad interjööri laiust tõhusamalt ning tekitavad parema mulje ruumist ja sportlikkusest.

Armatuurlaua enesekindel lateraalne kujundus jagab selle selgelt kahte ossa – näidikulauaks ja juhtimistsooniks. Näidikulaud on mõeldud puhtalt teabe edastamiseks sõitjatele kõige arusaadavamal võimalikul viisil, seda juhi kompassialuse ja valikuliste uute 7,0- või 8,0-tolliste kasutajaliideste (human-machine interface, HMI) kaudu armatuurlaua keskel.

Armatuurlaua pikkuselt kulgevast selgest joonest allpool asub juhtimistsoon, mille keskkonsool langeb allapoole ja on juhi suunas 10 kraadi kaldu. Kuna paljud funktsioonid on nüüd leitavad valikulisest puuteekraaniga meelelahutuskeskusest ja navigatsioonisüsteemist, pakub uus korrastatud armatuurlaud juhile ergonoomilist kujundust, nii et kõik juhtimistsooni funktsioonid on teel olles selgelt nähtavad.

Interjööri jagunemine kahte tsooni kandub üle ka ühe või kahe tooniga värvivalikule, mille hulgast kliendil on võimalik valida kas ühevärviline (must) või kahevärviline (tume- ja helehall või must ja kanjonibeež) salong. Konsool on stiilse väljanägemise nimel musta värvi, olenemata interjööri valitud värvist. GT Line'i tellivad ostjad saavad nautida kergelt sportlikumat salongi, kus on D-kujuline nahkkattega rool, kvaliteetne kõrgläikega must armatuurlaud ja alumiiniumist kergsulam-pedaalid.

Rohkem ruumi ja kaassõitja suurenenud mugavus
Neljanda põlvkonna mudel on seni kõige praktilisem Sportage tänu eksterjööri ja interjööri suurendatud mõõtmetele, millega sõiduki arendusmeeskond saavutas kõigi sõitjate jaoks rohkem ruumi ja suurema mugavuse.

Kõige märkimisväärsem muutus Sportage'i mõõtmetes on teljevahe suurenemine 30 mm võrra, kuni 2670 mm, mis aitab salongis ruumi juurde võita. Terve sõiduk on 40 mm pikem (4480 mm), sealjuures on eesmine ülend 20 mm laienenud (910 mm) ja tagumine ülend on õige pisut, 10 mm vähenenud (900 mm). Uusim Sportage'i mudel on sama kõrge (1635 mm) ja lai (1855 mm) kui selle eelkäija.

Sõitja ruum on suurenenud, pearuum on ees ja taga sõitjatel vastavalt 997 mm (+5 mm) ja 993 mm (+16 mm), samal ajal kui maksimaalne jalaruum on laienenud – vastavalt 1129 mm (+19 mm) ja 970 mm (+7 mm).

Tänu sellele, et sõitjad võivad nautida lisaruumi tekitatud mugavust, võib arendusmeeskond väita, et on oma mugavuse suurendamise lubaduse täitnud.

Ees istujad ei naudi mitte ainult suuremat jalaruumi, vaid ka istmete uuenenud disaini. Sportage'i saab nüüd tellida kolmesuunalise esiistme soojenduse, kümnesuunalise reguleeritava võimsuse ja nimmetoega juhiistme ning kaheksasuunalise reguleeritava võimsusega kõrvalistuja istmega. Suurema koguse kõrge tõmbetugevusega terasega ning ümberkujundatud vedrude ja patjadega jäigemad istmekonstruktsioonid nii ees kui ka taga vähendavad istmete vibratsioonitaset ja ühtlasi ka istme kaalu kuni 2,5 kg ning parandavad nende vastupidavust.

40 mm madalam salongi põrand – ohverdamata sealjuures välist kliirensit – ja 30 mm kõrgem pingi puusakõrgus tähendavad, et teine istmerida lõikab kasu loomulikumast ja mugavamast istumisasendist ning paranenud toest reite all.

Sportage'i tahakallutatud tagaistmed pakuvad nüüd 17 eri astet – 23–37 kraadini, kusjuures seljatoe hoob on seljatoeosast toodud istme alumisse ossa, et taga sõitjatel oleks lihtsam end tõeliselt mugavalt tunda. Taga istujad saavad samuti valida kaheastmelise istmesoojenduse vahel istmepadjas ja seljatoes – ideaalne külmadel hommikutel.

Kõigil mudelitel on parandatud nähtavust nii ees kui taga. Ettepoole nähtavust on parandatud tänu madalamatele A-piilarite alustele, samas kui A-piilarid ise on tehtud õhemaks. Küljepeeglid asuvad pisut madalamal ukse küljes, ilma et need halvendaksid juhi tahavaadet – neid toetavad omakorda uued õhemad C-piilarid (62 mm õhemad võrreldes kolmanda põlvkonna Sportage'iga) ja kõrgem tahavaatepeegel (+30 mm). Nimetatud muudatused ei paranda mitte ainult nähtavust, vaid tekitavad salongi ka parema õhu ja rohkem ruumi, mida omakorda suurendab 104 mm pikem valikuline panoraam-katuseluuk (nüüd 490 mm).

Neljanda põlvkonna Sportage'i kere suuremad mõõtmed tähendavad ühtlasi, et pagasiruum on muutunud avaramaks, 465 liitrilt 503 liitrile (VDA), seda tänu praktilisemale topeltkõrgele pagasipõrandale, mis võimaldab pikemaid esemeid pakiruumi paigutada, nii et need jäävad endiselt pagasikatte varju. Sportage'il on ka uus põrandaalune pagasikatte panipaik, mis on selle klassi puhul ainulaadne. Hoolimata asjaolust, et uus Sportage pole oma eelkäijast laiem, on pagasiruum tänu kere tagumise osa ümberehitamisele siiski saanud juurde 35 mm, samas kui pakiruumi serva ülemist äärt on langetatud, nii et raskete esemete ületõste kõrgus on vaid 732 mm (vähenenud 47 mm võrra).

Uhiuue Sportage'i kütusemahutavus on suurem kui kolmanda põlvkonna mudelil, seda tänu kütusepaagi mahu tõstmisele 58 liitrilt 62-le, mis vähendab tanklakülastuste arvu, mille uue auto omanikud peavad tegema kogu sõiduki kasutusea jooksul (eriti kui kombineerida need kütusesäästlikkuse nimel tehtud igakülgsete parandustega).

Müra, vibratsioon, järskus (NVH): viimistluse üldised parandused

Uue Sportage'iga sõitjate mugavuse võti peitub Kia inseneride pingutustes vähendada müra, vibratsiooni ja järskust (NVH). Märkimisväärsed muudatused võrreldes eelmise mudeliga muudavad Sportage'i üheks kõige viimistletumaks autoks oma klassis, vähema salongimüraga kui paljudel teistel konkurentidel C-SUV-segmendis.

Jõudeolekus tekitab uus Sportage bensiinimootoriga ainult 36 detsibelli (2 dB vähem kui eelmine mudel) ja diiselmootoriga 44 detsibelli (vähenenud 46 dB pealt). Mootori NVH-le tehtud parandused on nii ulatusliku armatuurlaua isolatsiooni kui ka uute akustiliste kaitsete tulemus, mis on kinnitatud mootorile NVH paremaks summutamiseks.

Maanteemüra on veelgi vähendatud – 66 dB 63-le – tänu tagavedrustuse uutele puksidele, mis isoleerivad maanteemüra kohapeal, aga ka heli summutavatele materjalidele kõigis Sportage'i rattakoobastes. Vähenenud on ka tuulemüra, seda tänu paksemale esiklaasile, katuseluugi uuele kahekordsele servatihendile ja täiendavale heliisolatsioonile ustes.

Suur hulk parandusi vähendab vibratsiooni kogu autos, muutes Sportage'i salongi üheks kõige rafineeritumaks ja lõõgastavamaks konkurentide hulgas. See kõik on saavutatud tänu üleüldistele parandustele kere jäikuses, eriti sõiduki põranda muutmise kaudu, aga samuti tänu suurematele ja paremini summutavatele kinnitustele jõuülekandes ja istmete täiustatud disainile. 49% jäigemad valuveljed vähendavad samuti interjööri tungivat vibratsiooni.
 

Seni kõige turvalisem Sportage, tugevama kere ja hulga aktiivsete turvasüsteemidega

Ohutus on Kia prioriteet ja uhiuus Kia Sportage on rajatud tootemärgi mainele, mille kohaselt sõiduk vastab sõitjate ja jalakäijate kokkupõrkekindluse rangeimatele standarditele. Neljanda põlvkonna Kia bestseller on ehitatud vastama kõige raskematele ja nõudlikumatele kokkupõrkekindluse testidele, seda tänu veelgi tugevamale kerele, mitmekesisele passiivsele turvavarustusele ning uusimatele aktiivse ohutuse ja iseseisva ohuvältimise tehnoloogiatele.

Uue Sportage'i struktuur on oluliselt tugevam, seda suuresti tänu suure tõmbetugevusega terase (UHTS) laialdasemale kasutusele, et parandada liidete jäikust ja kasutada keres tõhusamaid löökkoormuse radasid. Uue Sportage'i põhistruktuuri märkimisväärse tugevdamise kaudu on väändejäikus ühest põlvkonnast teise üleminekuga paranenud 39%.

Kolmanda põlvkonna Sportage oli valmistatud kuni 18% ulatuses UHTS-ist, ent praegune mudel sisaldab seda terast juba 51%. Täiustatud kuumtöödeldud terase laiem kasutamine parandab veelgi kere terviklikkust. Tugevamat terast on kasutatud eelkõige A-, B- ja C-piilarite, lävepakkude, katusekonstruktsioonide ja rattakoobaste tugevdamiseks.

Sportage'i standardvarustusse kuulub suur hulk turvapatju, mis parandavad veelgi sõitjate passiivset ohutust: turvapadjad juhile ja kaassõitjale, külgturvapadjad esimeses reas ning esimese ja teise rea turvakardinad. Standardvarustuses on teises istmereas laste ISOFIX-turvaistme ülemine rihm ja kinnituskohad, et nooremaid reisijaid ohutult kinnitada.

Jalakäijate ohutus on paranenud tänu kapoti madalamale esiservale ja suuremale lööki summutavale alale, mida on kohendatud äärmiselt hästi summutava turvavahu ja sünteetilise kummi laialdasema kasutamisega, mis aitavad jalakäijaid kokkupõrke korral veelgi paremini kaitsta. Sportage on saadaval ka mitmete aktiivsete ohutussüsteemidega, mis leevendavad võimalikke kokkupõrkeid jalakäijatega (vt allpool).

Uus Sportage vastab kindlalt Euro NCAPi olulisele Safety Assist-kategooriale, mis analüüsib uusimaid juhti abistavaid tehnoloogiaid ja nende tõhusust õnnetuste vältimisel ning vigastuste leevendamisel. Kia neljanda põlvkonna auto standardne sõidustabiilsuse juhtsüsteem (VSM) tagab sõiduki stabiilsuse pidurdamisel ja kurvide võtmisel, kontrollides nii elektroonilist stabiilsuskontrolli süsteemi (ESC) kui ka elektrilist roolivõimu. Mõlemad süsteemid aktiveeruvad niipea, kui Sportage'i rohked andurid tuvastavad hõõrdumiskao, aidates nii juhil sõiduki üle ohutult kontrolli hoida.

Olenevalt turust saavad Sportage'i ostjad valida ajakohastatud aktiivsete ohtude vältimise tehnoloogiate vahel, et tagada igal ajal sõitjate ohutus. Saadaval on järgmised süsteemid.
•    Äkkpidurdussüsteem (Autonomous Emergency Braking, AEB)*, milles kasutatakse radartuvastussüsteemi, et avastada teise sõidukiga kokkupõrke oht ja aidata autol seisma jääda.
•    Sõidurajalt lahkumise hoiatussüsteem (Lane Departure Warning System, LDWS), mis annab kuuldavalt häiret, kui juht kaldub oma sõidurajalt ilma suunatuld näitamata kõrvale.
•    Teejälgimissüsteem (Lane Keeping Assist System, LKAS), mis tuvastab Sportage'i asendi teemärgistuse suhtes ja parandab automaatselt olukorda, kui andurid tuvastavad, et auto hakkab suunatuld näitamata sõidurajalt kõrvale kalduma.
•    Kaugtulede automaalülitus (High Beam Assist, HBA), mis reguleerib automaatselt esitulede ulatust, arvestades teisi sõidukeid ja teetingimusi.
•    Kiiruspiirangute teabesüsteem (Speed Limit Information Function, SLIF), mis liiklusmärke tuvastavate kaamerate abil näitab juhile kehtivat kiiruspiirangut ja möödasõidupiiranguid.
•    Pimenurga andur (Blind Spot Detection, BSD) koos rajavahetuse abimehega (Lane Change Assist, LCA), mis jälgib autosid 70 m kaugusel Sportage'i taga ja hoiatab juhti visuaalselt uksepeeglis, kui teine sõiduk satub pimenurka.
•    Tagant ristisuunas läheneva sõiduki hoiatusfunktsioon (Rear Cross Traffic Alert, RCTA), mis hoiatab Sportage'i taga sõitvatest sõidukitest autoparklas tagurdamisel.

*Äkkpidurdussüsteem (AEBS) on abisüsteem, mis ei vabasta juhti kohustusest sõidukit alati ohutult juhtida. Juht peab kohandama juhtimisstiili oma võimetele, õigusaktide nõuetele ning tee- ja liiklusoludele vastavaks. AEBS ei ole mõeldud sõidukit ilma juhita juhtima. Lisateavet saab kasutusjuhendist.


Sujuvam, rafineeritum sõit ja parem kiiruse juhitavus

Uhiuue Sportage'i arendusprogrammis on insenerid püüdnud tugineda sõidumugavusele, stabiilsusele ja juhitavusele, mida pakkus sõitjatele eelmine mudel. Uus mudel on parem kõigis nimetatud valdkondades ja seni kõige paremini juhitav Sportage.

Täielikult sõltumatul esivedrustusel on eelkäija vorm, kuid paljuski muutunud sisu, et uut keret kõige paremini ära kasutada. Uus süsteem teeb hüppe sõidukvaliteedis ja pakub samas täpsemat juhitavust. Muudatused hõlmavad nii muudetud puksikoostusid, et suurendada stabiilsust ja muuta erinevatele teekatetele reageerimine loomulikumaks, kui ka jäigemaid rattalaagreid ja pukse, mis annavad tulemuseks otsesema juhitavuse ja parema stabiilsuse igasugustes tingimustes. Rooli käigukast on ka paigaldatud teljel ettepoole, et roolimine oleks sujuvam.

Tagumise vedrustuse jaoks – mis on ka täiesti sõltumatu, sh topelt alumiste hoobadega hulkhoobvedrustus kaherattaveo mudelite jaoks – on uus Sportage saanud jäigema risttala, mis vähendab maanteemüra ja vibratsiooni tungimist salongi. Spetsiaalselt häälestatud amortisaatoritel on pikem tagasilöök, mis kaotab halbadest teekatetest tulenevad väiksemad vibratsioonid, kusjuures tagumine poolraam on nüüd ühendatud isoleeritud puksidega, et vedrustuse NVH-d veelgi parandada. Lõpuks tehti veel väikesi muudatusi vedrustuse geomeetriasse, samuti jäigematesse rattalaagritesse ja külgmistesse puksidesse, mis tõkestavad alajuhitavust ja võimaldavad rohkem otsest juhitavust.

Nimetatud vedrustuse uuendused koos 40 mm laiema teljevahega võrreldes Sportage'i eelkäijaga pakuvad täiesti uut mudelit, mille amortisatsioon on kehvadel teekatetel palju parem, nii et juhtide sõidunauding suureneb tänu paremale juhitavusele ja vähendatud alajuhitavusele.

GT Line'i mudelitel on oma ainulaadne vedrustus. Testitud Euroopa teedel Euroopa ostjaid meeles pidades, on GT Line'i mudelite vedrustus häälestatud selliselt, et see tagab Sportage'i järsema, sportlikuma juhitavuse ja veidi kindlama sõidu, ilma mugavuses järeleandmisi tegemata.

Neljanda põlvkonna Sportage on varustatud uue roolilatile paigaldatud elektriajamiga roolivõimuga (R-MDPS), mis kuulub GT Line'i ja valikuliselt kõigi Sportage'i Euroopa mudelite standardvarustusse. Uus R-MDPS on paigaldatud otse roolirattale, mitte sambale, ning aitab rooli paremini tunnetada ning kiiremalt ja sirgjoonelisemalt reageerida juhi roolisisenditele – eelkõige süsteemi keskel. Kui see roolisüsteemi uuendus on varustuse hulgas, siis tagab see Sportage'i kuulumise C-SUV-segmendi kõige kiiremate autode hulka, tegemata sealjuures järeleandmisi sõidu mugavuses ega stabiilsuses, mida kliendid sellist tüüpi sõidukilt ootavad.

Uhiuus Sportage uhkustab parema pidurdusega võrreldes eelmise põlvkonna mudeliga, seda tänu uue disainiga sadulatele ja uutele piduriklotsi tagasimineku vedrudele, mis vähendavad pidurdamise õhutakistustegurit. Tänu suurematele piduriketastele on Sportage'i pidurdusjõud parem kui kunagi varem.

Uhiuue Sportage'i elektrooniline seisupidur on samuti uuenduse läbi teinud ja lülitub nüüd automaatselt tööle, kui mootor välja lülitatakse.

Nagu ennegi, pakutakse Sportage'it kas esi- või nelikveoga, parandatud vedrustuse ja roolisüsteemiga ning uusimate elektrooniliste sõiduabisüsteemidega, mis tagavad stabiilse juhitavuse ja hea haarduvuse mistahes tingimustes.

Navigatsioonisüsteem koos Kia ühendatud teenustega ja telefoni juhtmevaba laadimisvõimalus

Uuenduskuuri läbinud Sportage'il on kasutusel hulk uusi, täiustatud pardatehnoloogiaid, et parandada ostjate kasutuskogemust. Sportage'ile lisatud uued funktsioonid teevad sellest kõige moodsama, uuenduslikuma ja kõrgtehnoloogilisema auto oma klassis.

Kia kõige värskem audiovisuaalne navigatsioonisüsteem (AVN) muudab armatuurlaua keskosa välisilme moodsamaks. Klientidel on võimalik valida 7,0- või 8,0-tollise puuteekraaniga meelelahutuskeskuse ja satelliitnavigatsioonisüsteemi vahel, mis mõlemad toetavad valikulist DAB-digitaalset raadiot, mis on saadaval paljudel Euroopa turgudel.

Uus lisandus on navigatsioonisüsteem koos Kia ühendatud teenustega, mis pakub laia valikut juhile suunatud ajakohastatud teavet. Tehnoloogiaettevõtte TomTom® pakutavat ühenduvust ilmestavad reaalajas liiklusteavitused*, kiiruskaamerate asukohad ja hoiatused*, kohalik otsing ning ilmaennustused. Euroopas on süsteem Sportage'i ostjatele seitsmeks aastaks pärast auto ostmist tasuta. Kia Sportage on esimesi mudeleid Euroopa kompaktse linnamaasturi segmendis, mis selle täiustatud tehnoloogia kasutusele võtab.


*Olenevalt riigist võivad rakenduda neile teenustele õiguslikud piirangud

Meelelahutuskeskuse juurde kuulub 160-vatine kuuekõlariline helisüsteem, samas kui muusikaarmastajad saavad tellida võimsa 320-vatise JBL®-i helisüsteemi, millel on kaheksa kõlarit, väline võimendi ja Clari-FiTM muusika „restaureerimise” tehnoloogia kvaliteetse heli jaoks.

Esimesena C-SUV-segmendi autode seas on uhiuus Sportage varustatud mobiilseadmete uute juhtmevaba laadimisseadmega, mis vastab autoostjate aina kasvavale nõudlusele uute mugavustehnoloogiate järele. Armatuurlaua alaosas asuv juhtmevaba laadija võimaldab kasutajal sõidu ajal telefoni või tahvelarvutit laadida ja seda juhtmevabalt – viisakama väljanägemise nimel. Võõrobjektide tuvastamise funktsiooniga 5 W laadimissüsteem käivitub, kui ühilduv seade asetatakse alusele. Turvateadlikku autoomanikku hoiatatakse, kui ta peaks autost lahkumisel telefoni laadima unustama. Süsteem kuvab näidikuplokil telefoni laadimisolekut ning sellel on ülekuumenemist vältiv ohutusfunktsioon. Uhiuuel Sportage'il on ka kaks USB-laadimispunkti, üks ees ja teine, valikuline taga, mis võimaldab vastavalt varustusastmest ka kaassõitjatel oma mobiilseadmeid teel olles laadida.

Sõltuvalt turust on saadaval järgmised uued funktsioonid: dünaamiliste parkimisjoontega tahavaate parkimiskaamera; nutikas elektriline tagaluuk (Smart Power Tailgate), mis avab tagaluugi automaatselt, kui „tunneb” selle läheduses võtit; dünaamiliselt pöörduvad esituled (Dynamic Bending Headlamps), mis looklevad teel rooli liikumisega sünkroonis, et öösel nähtavust ja ohutust parandada; ja uus nutikas tervitusfunktsioon Smart Welcome, mis süütab salongi ja ukselingi lambid ning käänab lahti külgpeeglid, kui nutikas võtmepult asub ukselingist 1,3–1,7 meetri kaugusel.

Uus 1,6-liitrine turbosüsteemiga bensiini otsesissepritse (T-GDI) ja märkimisväärselt parandatud 2,0-liitrine turbodiisel
Uue Sportage'i väljatöötamisel oli inseneride fookus suunatud ökonoomsuse ja heade sõiduomaduste saavutamisele sõiduki erinevate uute jõuüksuste kaudu. Kõik valikus olevad mootorid vastavad viimasele Euro 6 heitkoguste standardile, mis tähendab puhtamaid heiteid. Kõik see on saavutatud, mitte ainult sõidusoorituses järeleandmisi tegemata, vaid hoopis seda parandades.

Sarnaselt turult väljuva mudeliga pakub uhiuus Sportage nii eraisikutest kui ka autopargi jaoks ostjatele laia valikut bensiini- ja diiselmootoreid. Neljanda põlvkonna mudelisse on üle kantud paljutki praeguse sõiduki mootoritest, aga kõige rohkem kasu on laiast valikust muudatustest, mis parandavad kütusesäästlikkust, NVH-d ja jõuülekannet. Uus 1,6-liitrine T-GDI (turbo bensiini otsesissepritse) mootor on esimest korda ka Sportage'i jaoks saadaval, eranditult GT Line'i ostjatele, pakkudes kombinatsiooni elavast sooritusest ja heast kütusesäästlikkusest neile klientidele, kes soovivad sportlikumalt sõita.

Bensiinimootorite sarjas on 1,6-liitrine GDI (bensiini otsesissepritsega) mootor ja tootemärgi uusim 1,6-liitrine T-GDI-jõuüksus.

GDI-mootor, mis toodab 132 hj ja mille pöördemoment on 161 Nm, tuuakse kolmanda põlvkonna Sportage'ilt otse üle. Tänu auto viimase mudeli paljudele täiendustele – näiteks täiustatud aerodünaamiline efektiivsus – ja Kia ISG-süsteemi kohaldamisele tõotab see mootor vähem heiteid ja väiksemat kütusekulu kuni ametliku lubatavuse testideni hiljem sel aastal.

Gamma 1,6-liitrine T-GDI-mootor põhineb samal toiteüksusel, mida kasutavad Kia cee'di GT ja pro_cee'di GT, pakkudes innukamatele juhtidele mootori suuremat ja emotsioone tekitavamat jõudlust. Olles saadaval eranditult Sportage'i GT Line'i jaoks, uhkustab 1,6-liitrine T-GDI-mootor mitmesuguste täiendustega, mis tagavad, et see vastab omaniku nõudmistele – nobedam reageerimine kiirendamisel, suurem kütusesäästlikkus ja lihtsam juurdepääs mootori pöördemomendile. Oma 177 hj ja 265 Nm maksimaalse pöördemomendiga 1500-4500 p/min juures on T-GDI-mootoril uus üheosaline turboülelaadur koos elektroonilise piirdeklapi aktuaatoriga, et tagada kiirenduse ajal mootori nobedam reageerimine ja suurem tõhusus.

Tõhususe täiendava suurendamise nimel saab 1,6-liitrine T-GDI-mootor uue võimsa süütepooli, suurema pöörlemisega sisselaskeavad, madala hõõrdumisega hammasrihma ja veidi kõrgema surveaste (9,5 : 0 cee'di GT mootoril võrreldes 10,0 : 0 uuel Sportage'il).

Diiselmootorid moodustavad lõviosa Sportage'i Euroopas müüdud mudelitest ja uus mudel pakub jätkuvalt 115 hj 1,7-liitrist CRDi-mootorit, mis on kolmanda põlvkonna mudelilt üle võetud, ning oluliselt uuendatud 2,0-liitrist R-jõuüksust, millega astutakse samm edasi nii kütusesäästlikkuse, soorituse kui ka NVH poolest, seda nii võrreldes eelmise Sportage'i mudeliga kui ka teiste C-SUV konkurentidega.

2,0-liitrine turbodiiselmootor on saadaval kahe väljundvõimsusega, 136 hj 373 Nm pöördemomendiga ja 184 hj 400 Nm pöördemomendiga, kusjuures mõlemad lõikavad kasu 5 kg kergemast mootoriplokist, ajakohastatud aku juhtimissüsteemist, pidevalt muutuva väljasurvega õlipumbast – mis tajub ja muudab õlisurvet reaalajas – ning uuest õlifiltri moodulist.

2,0-liitrise R-mootori alumistel põlemistemperatuuridel on vähenenud NOx-heitkogused, et need vastaksid rangetele uutele heitkoguste standarditele, mida toetavad suhteliselt madal surveaste, uus heitgaasitagastusseadmete jahutussüsteem ja uus lahja NOx püüdur. Turboülelaaduri madalama inertsiga turbiiniratas ja elektrooniliselt juhitav piirdeklapi aktuaator aitavad kaasa tõhusamale turboülelaadimisele võrreldes eelmise Sportage'i R-mootoriga, samas kui jäigemad klapivedrud ja 2000-baarise kõrgsurvega kütusepumba sissepritse võimaldavad põlemise paremat juhtimist mootori silindrites.

2,0-liitrise diiselmootori NVH on samuti oluliselt paranenud – sellele on lisatud uus kuumuskindel mootoriploki kaas, uus hammasrihma kate koos integreeritud akustilise kaitsega, diislikütuse tahkete osakeste filtri helisummutav kate ja vahejahuti toru uus akustiline kate. Mehaanilist hõõrdumist on samuti vähendatud, mis langetab mürataset ja parandab ökonoomsust tänu uuele nanoteemantidega kolvikattele.

Nii 2,0-liitrise R-diislimootori suurema kui ka väiksema võimsusega versioonid on klientidele saadaval nii Sportage'i standardvarustuses kui ka GT Line'i spetsifikatsiooniga.

Sportage on saadaval täiustatud uue seitsmekäigulise topeltsiduriga ülekandega (DCT)
Uuel Sportage'il on kaubamärgi uhiuus seitsmekäiguline topeltsiduriga ülekanne (DCT), mis toodi hiljuti turule täiustatud Kia cee'dis ja mis on saadaval vaid mudelitel, mis on varustatud 177-hobujõulise 1,6-liitrise T-GDI-mootoriga. Kia uus DCT saab hakkama turbodiiselmootori kõrgemate pöördemomendi väljunditega ja pakub sportlikumat sõidukogemust.

Kia uus DCT on töötatud välja ettevõtte enda sees ning konstrueeritud selleks, et saavutada käsirežiimil sõites madal kütusekulu ja sportlik sõiduefekt ning automaatrežiimi korral suurem mugavus ja sujuvus.

Uue topeltsiduriga ülekande (DCT) tellivad juhid saavad traditsioonilisest automaatkäigukastist kiiremad käiguvahetused ning madalamad käidukulud. Uue DCT korral on 1,6-liitrise T-GDI-mootori süsinikdioksiidi heited sama suured nagu manuaalse jõuülekande puhul, mis on olenevalt ametlikust lubatavusest samuti selle mootoriga saadaval.

Sportage'i laiem valik on saadaval kuuekäigulise manuaal- ja automaatkäigukastiga.

Uus Kia Sportage jõuab Eestis müügile veebruaris 2016.
Uhiuus Kia Sportage tuleb kogu Euroopas müüki 2016. aasta esimeses kvartalis, pakkudes standardvarustuses ettevõtte ainulaadset 7-aastast 150 000 km garantiid. Uhiuue Sportage'i üksikasjalikumad tehnilised andmed avaldatakse enne auto müügiletuleku kuupäeva.